چگونه محتوایی برای جذب بک لینک بنویسیم؟
نوشته شده توسط : امیر

چگونه محتوایی برای جذب بک لینک بنویسیم؟

محتوا نویسی یک مهارت اساسی بوده که نیازمند تمرین مداوم می باشد. این کار به خودی خود با مشکلات زیادی همراه است ، چه بسا آن که بخواهد با جذب بک لینک نیز در ارتباط باشد.

بازاریابی محتوا یکی از زمینه های در حال گسترش در حوزه محتواگذاری می باشد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد اما بعضی افراد با وجود اینکه استراتژی محتوای خود را مشخص کرده اند ، محتواها را با اهداف بازاریابی محتوایی خود منطبق نمی کنند.

در ادامه با بررسی انواع محتواهای مفید که منجر به جذب بک لینک خواهند شد ، می پردازیم.

 

  1. مقالات سفید

بک لینک به خودی خود بوجود نمی آید. شرط بدست آوردن آن ارائه محتوایی است که ارزش لینک دادن داشته باشد ، پس به همین علت می بایست محتوای پایه مناسبی را فراهم کرد تا دوباره بتوانید از آن در جای دیگری نیز بهره ببرید.

مقالات سفید جزو بهترین محتواهای پایه قرار داشته و ارائه دهنده یک تصویر جامع از موضوع مورد علاقه شان می باشد. مقاله سفید موجب افزایش اعتبار شده و اکثر مشکلات مشتری را حل می کنند. اغلب متخصصان سئو که از مقالات سفید استفاده می کنند از نتایج آن راضی بوده و کیفیت را اولویت اول در این موضوع قرار می دهند.

کاملیا کلارک یکی از متخصصان سئو در رابطه با مقاله سفید می گوید:

” تنها راه برای بدست آوردن لینک‌های باکیفیت ایجاد محتوای خاص و فوق العاده است. مدل کسب و کار ما B2B و اطلاعاتی است بنابراین مقالات زیادی برای موفقیت خواننده‌ها منتشر می‌شود. مقالاتی که موضوعات منحصر به فردی را پوشش می‌دهند و ارزش به اشتراک گذاری را دارند. محتوای فوق العاده طبیعی‌ترین شیوه بدست آوردن لینک است. “

برای این کار کافیست یک موضوع که مورد علاقه کاربران نیز می باشد و توانایی پوشش رسانه ای بالایی داشته باشد را انتخاب کنید. باید به یاد داشته باشید که در برندسازی زیاده روی نکنید. مقاله سفید بروشور تبلیغ کسب و کار شما نیست بلکه منبع حل مشکل مشتری می باشد. سعی داشته باشید تا مخاطبتان مطلع و قانع صفحه محتوا را ترک کند و در ارائه مطالب منطقی باشید و بی طرف به قضاوت بروید. همچنین با سند و مدرک صحبت کنید ؛ یعنی برای گفته هایتان منبع داشته باشید و آن را معرفی کنید.

المان های تصویری کمک شایانی به شما خواهند کرد. گراف ها و نمودار های مختلف نیز به محتوا شما پرستیژ خاصی می بخشند. همچنین مطلب خود را عاری از هرگونه غلط املایی ، نگارشی و … باشد تا از کیفیت آن نکاهد.

 

  1. اینفوگرافیک

یکی از محبوب ترین محتواها میان کاربران را اینفوگرافیک شامل می شود. اغلب اینفوگرافیک ها از هارمونی مناسبی بهره مندند. طرح های گرافیکی جالب و رنگ بندی مناسب ، کمک زیادی به افزایش سطح کیفیت محتوای شما خواهد کرد.

ایجاد اینفوگرافیک کار پیچیده ای نمی باشد ، بلکه نیازمند مهارت است. شما باید یک موضوع مرتبط با حوزه مخاطبانتان پیدا کنید و روی آن مانور دهید. برای این کار گردآوری اطلاعات متعدد و کنار هم چیدن آن ها ، عمل مناسبی می تواند باشد.

یک طراح در این حوزه می تواند حرف اول را بزند. خلاقیت در تصاویر و فونت ها کار هر کسی نیست و در نتیجه جذابیت ظاهری اینفوگرافیک حرف اول را می زند چرا که پیش از هر چیز دیگری به چشم می آید. در نهایت شما می توانید با انتشار اینفوگرافیک های خود از نتیجه آن راضی باشید. برای این کار اینفلوئنسر ها تاثیر بسزایی دارند.

 

  1. استفاده از وبینار

وبینار شامل کلاس ، دوره ، سمینار یا هر رویداد دیگری است که بصورت آنلاین و در محیط وب صورت بگیرد.

این فرمت محتوایی با ارائه اطلاعات گسترده تر به کاربر اقدام به حل مشکلات او کرده و باعث ارتباط پویاتر با کاربر می شود. اگرچه این روش می تواند مفید واقع شود اما نمی توان به طور مستقیم با آن لینک ساخت. نکته طلایی در لینک سازی این است که در واقع لینک را کجا بسازید. در وبینار خود از لینک ها بهره ببرید. آن ها را درون وبینار خود قرار داده و از کاربران بخواهید تا با محتوا ارتباط برقرار کنند. این روش در زمان ارائه یک محصول جدید بسیار مفید واقع می شود.

پیش از برگزاری وبینار خود ، آن را معرفی کنید و زمان شروع آن را نیز در شبکه های مختلف اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید در پایان وبینار خود با ذکر یک نظرسنجی ، میزان رضایت کاربران را بسنجید.

منبع : https://zefa.ir/how-to-write-content-to-attract-backlinks/





:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: